Ambang Aidilfitri 2010

Tahun ni, banyak benda nak kena fikirlah about Hari Raya.
Pertamanya, fikirkan betapa gembiranya hati dapat berhari raya dengan anak sendiri, Sofea Raisha.
Dah lengkap dah family aku, I have my own family, nak beraya rumah sendiri je pun dah boleh..Tapi I still got my own parents and in laws...yang amat aku sayangi dan rindui selalu.

Rasa mcm dah berabad tak balik, walaupun selalu jumpa my parents. Alhamdulillah, parents aku cukup2 memahami dan selalu membuat kunjungan tidak rasmi ke rumah kami di Putrajaya. Aku sangat2 terharu dengan both of my parents..My mom kadang2 every week datang ke rumah. Datang tengok Sofea, tengok mama Sofea, papa Sofea..

Tapi dilema gak kan, bila dah berkahwin ni, everything is so very different now. Aku kena adil untuk kedua belah pihak, tak boleh lebih sini or lebih sana...tapi hakikatnya aku amat2 sayangkan my mom..I love you Mak!

apsal mcm sedih lak tetiba ni..
Tahun ni kami dah decide akan pulang ke Kelantan dulu untuk menyambut Hari Raya, walaubagaimanapun, mungkin the day before singgah kejap lah kat rumah kulim...jangan mak tak lepas pegi pulak dah la ye..

tahun ni gak, maka berganda2 lah aku nak kena packing..2 hari lepas dah setel baju Sofea, semalam dah keluarkan baju aku dan chemi, tinggal lagi nak masukkan dalam beg je...fuhh punyalah letih setelkan baju, hari2 basuh baju dengan banyaknya, baju yang dah pakai, baju baru, cadar, langsir..mcm2 lagi lah..
cuaca lak tak berapa memberangsangkan...tapi ok lah...dah kering dah most of the thing..

Persiapan..ok-ok lah tahun ni...rasa mcm dah habih sederhana dah ni...mcm banyak benda yang aku dah tangguhkan untuk beli...tapi budget aku still tak cukup2 lagi...peliklah kenapa jadi mcm ni...mmg la kita tak boleh nak kira, or risaukan every penny...tapi hmmm...bila dah berfamily, and ada adik2 lagi, wah...mmg nak kena risau gak ni...every little penny..

harapannya, Aidilfitri kali ni adalah sangat meriah...everything berjalan lancar, semua orang bertolak ansur, semua orang saling memahami, tak de la cakap2 belakang...takdela komen2, yang penting semua ok la. apa yang pasti nobody is perfect!

cheers,
ema XOXO

Comments

Popular Posts