Sah Lantikan Kerajaan dan Confirm!

Alhamdulillah, hari ni dapat surat dari Sumber Manusia, yang memaklumkan aku dah disahkan pelantikan jawatan dalam Perkhidmatan Kerajaan bermula 28 Mei 2010. Yahoo...28 Mei 2011 boleh lah celebrate setahun sah dalam jawatan...ces, poyos betul..

Yang hepinya..I like it sebab disahkan dalam bulan Mei, sebab 22 Mei adalah birthday haku. So senang nak ingat tarikh keramat, 22 Mei, 28 Mei. Tapi tak tahu la kan...whether tarikh keramat akan ku ingat sepanjang hayatku atau tidak. Mana la tahukan...tengah2 jalan decide nak resign..wah, adakah?

Sebenarnya perjalanan nak sah dalam lantikan ni bagi aku punya kes, agak onak ranjau berduri lah..aku hampir2 putus asa nak teruskan servis kontrak dengan gomen ni. Alhamdulillah, Allah tunjukkan jalan, murahkan rezeki pada penghujung tahun 2008, apabila sekali interview je untuk Skim F dah lulus, dan seterusnya bermulalah perjalanan hidupku sebagai seorang penjawat awam berskim F.

So adakah aku akan menyambung perjuangan haku semasa berada di skim yang terdahulu...baru je diajukan soalan yang sama 2 hari lepas oleh x-Ambassador Dublin. Perlu pikir panjang gak ni, but i have to make decision before I reach 30...dan masa itu adalah tidak panjang..Kalau ada rezeki ye lah kan. Ringkas je jawapan aku.

Itu jugak adalah salah satu sebabnya kenapa aku happy sangat dapat surat sah jawatan hari ini. Sakit tau, knowing that I am still a contract officer yang masa depan tak berapa nak nampak. Alhamdulillah, dah sah pun perkhidmatan aku dengan gomen dan Insyaallah akan meneruskan perkhidmatan sampai umur 58 tahun. Kalau umo panjang...seram pulak rasanya bayangkan kalau umo aku 58 nanti..camno la gayanya ye. Harap2 aku boleh jadik nenek yang maintain cun...alahai...

XOXO,
Anak Abah

Comments

Popular Posts