Feeling Emo

Kengkadang tak tahu la macam mana kita boleh sakitkan dan bebankan orang yang kita sayang sangat. Adakah sebab kita tak sayang kat orang tu...? Ataupun lumrah hati nak mempergunakan orang tu?

Macam mana ye bila dah rasa dipergunakan, kalau sama2 sayang mestilah kita takkan sampai hati pun tengok orang yang kita sayang tu sakit hati, tak gembira, sengsara, unhappy, unsatisfied dengan sebarang kelakuan kita pun. Mesti lah takkan pernah terlintas pun dalam fikiran nak susahkan orang yang kita sayang. Lebih2 lagi betul2 make them unhappy with us. Adakah namanya sudah tiada sayang lagi?

Dilema..dilema..dilema. Jangankan sayang bertukar simpati...dan jangan pula sampai sayang itu pergi. Nak kata benci..tak. Tapi sangat benci bila dah pentingkan diri sendiri. Asyik fikirkan perasaan sendiri. Ya Allah jauhkanlah kami daripada perasaan mementingkan diri sendiri, perasaan nak mempergunakan orang lain untuk senangkan diri sendiri, ego, bongkak dan sombong. Peliharalah kami dalam keadaan berkasih sayang dan limpahkanlah rezekiMu kepada kami. Amin.

Feeling Emo

Comments

Popular Posts