Earth Hour @ Alamanda

Asal-usul earth hour ni ianya telah dimulakan di Australia...dan kemudiannya Malaysia pun dah sama2 mengorak langkah ke arah 'HIJAU'. Tak silap starting 2009 kita dah mula menyahut seruan earth hour. Walaupun cuma sedikit sumbangan yang dibuat namun kesannya amatlah mendalam terhadap bumi kita. Harapannya agar earth hour ni akan terus menjadi amalan dan bakal disambut oleh semua orang di dunia ini sebagai tanda yang kita masih menyayangi bumi kita yang semakin uzur ini..

So last 26 Mac 2011, kami sekeluarga telah menyahut seruan earth hour di ALAMANDA, Purajaya. Hehe. Ok la tu kan... at least saya telah menjimatkan tenaga yang ada di rumah dan berkongsi beramai2 tenaga yang ada di Alamanda. Malam tu, lampu2 yang tak berapa penting telah dimatikan selama sejam bermula jam 8.30-9.30 malam...so ala2 romantik gitu kat Alamanda that nite.

Yang lagi meriahnya, 2 hari before, I had redeemed my earth hour t-shirt which entitled me the next redemption...RM60 F&B voucher from Alamanda...so malam tu kiranya Alamanda treat lah untuk kami sekeluarga.

Tayang t-shirt earth hour

Our treats @ Bayou Alamanda

Petang hari kejadian..

Papa and Sofea yang suka kena belanja!hiks..
So malam tu balik rumah dengan hepinya...Papa Sofea sangatlah gembira sebab dapat makan grilled lamb chop yang sangat yummy! Lain kali nak repeat lagi western food @ Bayou...sangat yummylicious...dan really reasonable price..eventhough malam tu Alamanda yang blanjer..huhu.

XOXO
Earth Hour Contributers

Comments

Popular Posts