Stress Kerja!

Kerja kuat2 dan bersungguh2 pun kadangkala hasilnya amatlah mengecewakan. Apatah lagi kalau orang di sekeliling langsung tidak cuba sekelumit sekalipun memahami akan masalah sebenar, malahan masih mencuba untuk mencari kesalahan walau sebesar kuman pun, takpun kesalahan orang lain tapi masih mahu ingin mengaitkan dengan perkara yang sebenarnya berlaku.

Jadi penjawat awam ni, kadangkala buat aku terpikir...memang dah rasanya kena mengabdikan diri dengan kerja dan kerajaan. Sebab tu la aku pelik la jugak kalau masih ada yang accusing kerja kerajaan ni senang. Belum cuba belum tahu. Tapi kan, kalau difikirkan, mungkin bergantung dengan perwatakan/keikhlasan seseorang yang bergelar penjawat awam itu.

Kalau dianya seorang yang bertanggungjawab, selalu rasa bersalah kalau anything wrong related to tugas hakiki...dan sentiasa berusaha keras untuk memperbaiki everything pastilah dianya kerja tak cukup tangan tak cukup masa pun dalam sehari tu.

Tapikan, kalau dianya peduli apa dengan apa benda pun nak jadi di opis. aku dibayar gaji 8am-5pm, isnin-jumaat, ada aku kesah benda yang berlaku di luar waktu itu....?????? makanya ikut suka hati mak bapak dia lah nak buat apa benda pun kan..

aku ni tak tahu la pulak kategori yang mana, tapi yang pastinya aku mmg rasa tak tenang kalau everything is not at the correct place. Mahu nak tempeleng sekor2, sorang2, sebuah2...dan apa2 lagi yang inter-related dengannya...
Jadi Baby pun stress gak....!

Walau apapun aku hanya mampu berdoa akan segala-galanya dipermudahkan buat diriku, keluargaku dan sahabat2ku..

Cheers,
Ema

Comments

Unknown said…
As-salam... siannya ema... sabar ek.. org pun asik kena dengar je husband org membebel psl tmpt kerja dia... takpela.. kerja kan satu ibadah gak... cheers... :D
Unknown said…
Hmmm...tu la kan suri...tapi kalau takde cabaran kerja pun, tak best juga.... ;)

Popular Posts