Oh My Shizens

Sejujurnya never heard about this product. But, magical did happens.

Shizens are made in Korea. But you cant buy one in Korea. Haha. Macam Simply Siti la. Boleh ke beli di Korea?

Masa di KLIA2, terjumpa sales girl Shizens. Mulusnya kulit. Tapi yang bagus about this girl, semangat yang tinggi betul nak mendemokan produk Shizens ni. 

Ok, tips for dry skin type:
1. Jangan pakai facial wash yang berbentuk sabun, buih, etc. Kena gunakan facial wash berbentuk gel. Kalau boleh yang memang tiada buih. Ini adalah untuk mengelakkan kulit kering.
2. Kalau boleh elakkan pakai bedak. Bedak dapat mengeringkan kulit.
3. Untuk elakkan jeragat, perlu menggunakan sun block dengan SPF +++. Lagi banyak ++ lagi bagus.

Semasa sesi demo, dipakaikannya lip tattoo. Namanya agak keterlaluan untuk Muslims Women. Tapi result puas hati.  Lepas apply, boleh cium sesuka hati, no more kesan lipstick. Selain itu, ianya juga digunakan untuk mengembalikan kemerahan bibir. Kalau terlalu lama pakai lipstick, ianya akan menyebabkan bibir menjadi agak kehitaman. So true. Lip Tattoo ni boleh guna seperti lip gloss, lagi satu yang bestnya boleh digunakan jadi blusher. Wowwee. Memang I like. Praktikal dan banyak kegunaan. Awal2 guna kena pakai adjust. Warna lip tattoo ni putih je, bila pakai warnya akan bertukar mengikut peredaran darah. So bila letak sikit kat pipi, so natural. Korean gitu. Keke. (Korean la sangat)


Lagi satu yang di demonya Natural Pore Foundation. Jatuh cinta terus. Foundation ni berbentuk compact. Kalau pakai ni, tak perlu pakai bedak lagi. Dapat kecilkan liang roma lagi. Ada SPF++ lagi. Complete me. Masalahnya satu je RM tak berapa complete. huhu. Yang bestnya, lepas pakai, tak lekat pada baju or tudung. Bersih je, memang serap habis. Nak bersihkan, just gunakan wet tissue.


Lagi satu Silky Renewal Gel. Gel ni lepas apply akan bersihkan kulit. Memang clear habis. Boleh digunakan di muka, celah2 yang sepatutnya untuk pembersihan daki. Huhu. Kalau yang banyak daki kat leher ke ketiak ke, boleh guna sekali.

Last demo produk Liposome Fair Refining Essence. Ala2 macam Collagen and moisturizer.
Hmm..terpaksa la saving for beauty pula nanti nampaknya ni. Orang perempuan memang camni eh. Hu. Faktor usia ke.

XOXO,
ema

Comments

Popular Posts